Fruity Strawberry Heart

piątek, 16 grudnia 2011

pizza z serowym brzegiem



Otóż wcale nie miałam w planach robienia dzisiaj pizzy, ale odwiedził mnie bardzo głodny człowiek z wielką ochotą na pizzę, która nam świetnie wychodzi, i oto jest:) Inspiracja Wojtusiowa, który miał dziką ochotę na pizze z brzegami zapiekanymi z serem. W taki oto sposób powstała pizza z mozarellą w brzegach, z boczkiem oraz cebulą. Gorąco polecam, pizza z tego przepisu jest naprawdę ekspresowa, i przepyszna.

Składniki:


ciasto:

*1.5 szklanki mąki
*42g świeżych drożdży
*0.5 szklanki przegotowanej letniej wody
*5-6 łyżek oleju
*0.5 łyżeczki cukru
*0.5 łyżeczki soli

sos pomidorowy:

*kartonik przecieru pomidorowego
*przyprawy : sól, pieprz, papryka ostra, zioła prowansalskie

poza tym:

*żółty ser (według uznania)
*mozarella do wypełnienia brzegów

Reszta składników wedle gustu, ja dodałam boczek, cebulę, kukurydzę oraz papryczki piri piri:)


Sposób przygotowania:

1.Do przesianej mąki pokruszyć drożdże, dodać olej, sól oraz cukier, oraz powoli podlewać letnią wodą. Ciasto dokładnie zagnieść, po czym odstawić przykryte lnianą ściereczką na 20min. w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
2.Formę do pizzy wysmarować dokładnie olejem, wyłożyć wyrośniętym ciastem (rozprowadzać ciasto tak, aby na brzegach zostało więcej ciasta - najlepiej sprawdza się w tym przypadku okrągła forma do pizzy/tarty). Następnie na obrzeżach umieścić pokrojoną w grube paski mozarellę, i zawinąć ją pozostałym po bokach ciastem (ważne żeby zrobić to dokładnie i szczelnie, żeby mozarella nie wypłynęła podczas pieczenia).
3.Składniki sosu pomidorowego pomieszać, po czym posmarować nim ciasto, oraz dodać resztę składników. Piec w 200stopniach ok 35min.

Załączam też przepis na sos czosnkowy który zawsze idzie w parze z pizzą w moim domu:

*mały kubeczek jogurtu naturalnego
*2 łyżeczki śmietany 18%
*2 łyżeczki majonezu
*2 łyżeczki suszonych ziół (według uznania, ja zawsze używam pietruszki lub koperku - często razem)
*5-6 miażdżonych ząbków czosnku
*sól,pieprz

Wystarczy wszystko bardzo dokładnie wymieszać na gładki sos:) Jest dość ostry, ale do pizzy pasuje idealnie!

Z tego przepisu korzystam kilka dobrych lat, i nie zdarzyło mi się jeszcze żeby pizza nie wyszła, oprócz tego że jest pyszna, to również bardzo sycąca.
Smacznego:)

1 komentarz:

  1. To jest coś, czego jeszcze nie opanowałam, ale opracowywałam w głowie możliwe wersje, jak włożyć tam ser i żeby tam został:D A u mnie dziś było pieczenie pasztecików. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń