Fruity Strawberry Heart

poniedziałek, 26 grudnia 2011

świąteczne ciasto czekoladowo owocowe

Wyrównaj do środka

Kolejna świąteczna rewelacja, czyli świąteczna Nigella ze swoim przepisem na wprost genialne ciasto. Praktycznie bezmączne, natomiast idealnie owocowe:) Pomimo ogromu pysznych bożonarodzeniowych ciast, potraw i herbatek, ten grudzień kompletnie przeleciał mi przez palce, plus samych świąt prawie jakbym nie dostrzegła. Człowiek zawsze sobie powtarza jak to najważniejsze jest spędzenie tych trzech dni z rodziną, jednak kiedy umyka tak ważny składnik świąt jak śnieg, nic nie jest takie do końca jak być powinno. Strasznie wymagająca jestem, jednak 'diabeł tkwi w szczegółach' i niestety w tym roku bardzo wyraźnie to widać!

Składniki:

*350g suszonych ,drobno pokrojonych śliwek
*250g rodzynek (modyfikacje, modyfikacje...zamiast rodzynek dodałam więcej żurawiny, plus posiekane morele)
*125g suszonej żurawiny
*175g miękkiego masła
*175g cukru trzcinowego
175ml płynnego miodu (tak naprawdę taki który zaczął się 'cukrzyc' też może być, i tak będzie podgrzewany, więc idealnie się rozpuści;) )
*125ml likieru kawowego
*sok i skórka z 2−3 pomarańczy
*1 łyżeczka przyprawy do piernika
*2 łyżki kakao
*3 roztrzepane jajka
*150g mąki
*75g mielonych migdałów (ja darowałam sobie opcję 'mielone' i zamieniłam ją na płatki, z efektu byłam baaardzo zadowolona!)
*1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
*1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

Sposób przygotowania:

1.W sporym rondelku rozpuścić masło z cukrem, miodem oraz likierem kawowym, po czym dodać owoce, skórkę z pomarańczy oraz sok, plus przyprawy korzenne z kakao. Wszystko doprowadzić do lekkiego wrzenia, po czym ostudzić masę (pół godziny minimum).
2.Do ostudzonej masy dodać kolejno : roztrzepane jajka, mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia, migdały. Wszystko dokładnie wymieszać.
3.Forma. Otóż ta jest dość istotna, ponieważ do tego ciasta potrzebujemy tortownicy o średnicy 20cm oraz wysokości brzegu ok.5cm (można taką kupić w tesco za 30zł, jednak wierzcie mi, to ciasto jest warte zakupu specjalnej tortownicy!:) ). Należy wyłożyć ją papierem do pieczenia - wyciąć dno wcześniej odrysowane, oraz boczny pasek - tak, aby wystawał jeszcze ok.3cm nad formę.
4.Do tortownicy wlać ciasto, i piec ok 2 godzin w piekarniku nagrzanym do temperatury 150 stopni - nie większej!

Chciałam Wam wszystkim złożyć życzenia pięknych, pachnących, rodzinnych i ciepłych Świąt Bożego Narodzenia. Dużo odpoczynku, słodkiego lenistwa i wszystkiego co najlepsze.:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz