Fruity Strawberry Heart

sobota, 24 grudnia 2011

orzechowo czekoladowe babeczki bez pieczenia



Ukochane przez Wojtusia słodyczki, domyślnie właśnie świąteczne. Kiedy zrobiłam je pierwszy raz, wywołały taki zachwyt, że sezonem na nie stał się cały rok:) Trzeba przyznać, że to straszna bomba kaloryczna, jak każda świąteczna przekąska. Tym razem pokusiłam się o wersję mini, i jestem z tej decyzji strasznie zadowolona - babeczki są urocze, no i jest ich dużo - serdecznie zachęcam do skorzystania z przepisu:)

Składniki:

*200g gładkiego masła orzechowego
*50g miękkiego masła
*200g cukru pudru
*50g cukru trzcinowego

Polewa:

*200g gorzkiej czekolady
*200g mlecznej czekolady
*250ml śmietanki kremówki

Sposób przygotowania:

1.Wszystkie składniki na masę orzechową utrzeć tak, aby konsystencją przypominały mokry piasek.
2.Nakładać łyżką do papilotek tak, żeby sięgały ok 1/2 wysokości. Uwaga - trzeba to robić delikatnie, ale zdecydowanie, masa musi dobrze ułożyć się w papilotce, jestem pewna że po pierwszej babeczce da się wyczuć sposób w który najwygodniej jest nam to zrobić:)
3.W rondelku podgrzać do lekkiego wrzenia śmietankę, następnie dodać do niej połamane czekolady, gotować do ich kompletnego rozpuszczenia.
4.Polewę nakładać łyżka do papilotek z masą orzechową. Po przybraniu wstawić do lodówki na ok. godzinę, może troszeczkę ponad - ważne żeby polewa dobrze stężała.



Małe śnieżynki:)

4 komentarze:

  1. jasna sprawa,jeszcze myślałam o tarcie migdałowej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. 53 year-old VP Accounting Minni Linnock, hailing from Thorold enjoys watching movies like "World of Apu, The (Apur Sansar)" and Gaming. Took a trip to Rock-Hewn Churches of Ivanovo and drives a Ford GT40. moja strona

    OdpowiedzUsuń