Fruity Strawberry Heart

poniedziałek, 22 listopada 2010

purée ziemniaczane ze szpinakiem z kurczakiem w cebulce

Ciąg dalszy dnia zielonego. Ostatnio przewinęła mi się tu jedna dieta, ale nie mogę zapomnieć, że sama na jednej też kiedyś byłam. Nie odchudzałam się, broń Boże! Po prostu przeszłam na zdrowsze produkty, radość warzyw, prostota radości smaku. I do pracy nosiłam notorycznie te swoje papki ziemniaczano - szpinakowe. Cóż, byłam wyjątkowym dzieckiem kochającym szpinak w dzieciństwie. Naprawdę, gdybym tylko mogła, wydałabym chętnie książkę pt. 'Szpinak i ja, czyli miłość od pierwszego zjedzenia.'. Hm, w sumie to całkiem niezły pomysł...:)


Składniki:

puree:

*1/2 kg ziemniaków
*1/2 opakowania mrożonego szpinaku (hortex jest moim absolutnym faworytem!)
*3 łyżki masła
*4 zmiażdżone ząbki czosnku
*dwie łyżki śmietany (w miarę gęstej, może być 18%)

kurczak w cebulce:

*podwójna pierś z kurczaka
*3 średnie cebule
*olej lub masło
*sól, pieprz

Sposób przygotowania:

puree:

1.Ziemniaki ugotować i zetrzeć na papkę.
2.Szpinak ugotować na maśle.
3.Dodać szpinak do ziemniaków, ucierając z masłem.
4.Dodać czosnek, śmietanę, sól, pieprz.

kurczak w cebulce:

1.Kurczaka pokroić w paski, ale nie za duże. Porządnie nasolić i napieprzyć.
2.Cebulę pokroić w krążki.
3.Cebulę dobrze zeszklić na maśle.
4.Dodać do cebuli mięso kurczaka, dusić tak długo, aż składniki puszczą sok.

Super sprawa, na każdą porę roku! Latem uwielbiam jako dodatek do tego dania świeże pomidory i jajka na twardo, natomiast zimą nic lepiej do tego nie pasuje, jak marynowana papryka.:)

2 komentarze: