Fruity Strawberry Heart

niedziela, 15 kwietnia 2012

prawie - tradycyjne włoskie calzone


Było już calzone w wersji typowo mojej , teraz czas na pieróg z nadzieniem, które jest najbardziej zbliżone do oryginału:) Wyszło naprawdę fantastyczne, i gorąco zachęcam do wypróbowania przepisu!

Składniki (farszu, po przepis na ciasto zapraszam tutaj ):

*350g pieczarek
*450g szynki konserwowej ( wybór padł na szynkę zapuszkowaną, której jestem zdecydowaną zwolenniczką)
*spora czerwona papryka
*2 duże cebule
*mała kula sera mozarella
*ser żółty ( ilość zależy od upodobania, u mnie był to jeden plasterek sera morskiego przypadający na jeden pieróg )
*puszka pomidorów ( wyjątkowo wybrałam całe pomidory które następnie pokroiłam )
*przecier pomidorowy
*świeże zioła : bazylia, pietruszka oraz rozmaryn - robiłam z garści bazylii, tej samej ilości pietruszki, oraz kilku listków rozmarynu
*5-6 ząbków czosnku
*łyżka masła
*sól, pieprz, suszone oregano

Sposób przygotowania:

1.Wszystkie składniki kroimy w kostkę - niezbyt drobną, zioła siekamy drobno.
2.Pokusiłam się o duszenie farszu w woku - rozpuściłam masło, na sam początek wlałam przecier pomidorowy, po czym dodałam do niego cebulę z papryką. Później kolejno dodawałam zmiażdżony czosnek, pokrojone pomidory z puszki, pieczarki oraz sól, pieprz i suszone oregano.
3.Zanim dodałam do całości zioła i szynkę, trzeba było dobrze ją wystudzić.
4.Na rozwałkowane kawałki ciasta nakładać ser mozarella i plasterki żółtego, po czym farsz. Zagniatać dobrze brzegi, posmarować jajkiem i posypać oregano.


Piec 25-30minut w temperaturze 200stopni.


+polecam zrobić do dania sos pomidorowy i czosnkowy, bardzo dobrze się komponuje.:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz