Fruity Strawberry Heart

czwartek, 12 kwietnia 2012

tortilla española



Mała odskocznia poświąteczna. Dawno miałam już pochwalić się tym cudem, ale kompletnie o nim zapomniałam, wstyd się przyznać. Następna z hiszpańskich pyszności będzie słodkość zwana churros, :)

Składniki:

*5 ziemniaków pokrojonych w cieniutkie plasterki
*3 ząbki czosnku
*2 średniej wielkości posiekane drobno cebulki
*4-5 jajek (w zależności od ich wielkości)
*szynka pokrojona w kostkę (ja sobie to darowałam, bardziej smakuje mi bezmięsna wersja:) )
*sól, pieprz, olej

Sposób przygotowania:

1.Ziemniaki usmażyć/ ugotować. Nie mogę jakoś dojść do ładu z tym punktem przepisu, ponieważ w oryginale ziemniaki powinny być usmażone z czosnkiem, jednak wtedy tortill jest bardzo chrupiąca i jeśli mam być szczera, bardziej odpowiada mi ich gotowana wersja do tej potrawy. Gotuję w niewielkiej ilości wody z całymi ząbkami czosnku.
2.Ziemniaki ugnieść razem z czosnkiem, zostawić do przestudzenia.
3.Cebulę zeszklić, można doprawić ją niewielką ilością chili.
4.Ziemniaki wymieszać z cebulką, dodać do całości jajka roztrzepane z solą i pieprzem. Dobrze wymieszać masę, po czym przelać ją na sporą patelnię z rozgrzanym olejem.
5.Tortille najwygodniej przełożyć na drugą stronę z pomocą talerza - talerz położyć na tortilli, po czym przewrócić 'do góry nogami' i zsunąć omlet z powrotem na patelnię.

Polecam podawać z sosem salsa lub ketchupem Hellmann's Bavaria.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz