Fruity Strawberry Heart

sobota, 26 listopada 2011

Kapuśniak po widzewsku,czyli sposób na szczęśliwy brzuszek.


Jak pierwszy raz zrobiłam w domu kapuśniak, to prawie straciłam głowę za to, że nie na żeberkach, tylko na kostkach rosołowych. Niestety za żeberkami nie przepadam, a i kapuśniak ugotowany na nich właśnie, nie porywa mnie za bardzo.
I tak stworzyłam potwora, mutanta, który teraz w domu jest kochany i uwielbiany:)

Składniki:


*2 litry bulionu z 3 kostek rosołowo-warzywnych
*6 ziemniaków
*spora marchewka
*o.5kg kiszonej kapusty
*2 kiełbaski
*2 duże cebule
*4 liście laurowe
*3 ziarna ziela angielskiego
*3 ziarna czarnego pieprzu
*2 łyżeczki majeranku
*łyżeczka sproszkowanych grzybów
*łyżeczka słodkiej papryki
*łyżeczka vegety
*łyżka oleju


Sposób przygotowania:

1. Do bulionu wrzucić ziele angielskie, pieprz,liście laurowe,majeranek,paprykę,proszek grzybowy, startą marchewkę oraz pokrojone w kostkę ziemniaki. Gotować do momentu w którym ziemniaki będą miękkie.
2.Kapustę kiszoną pokroić, i dodać do gotującego się z ziemniakami bulionu.
3.Kiełbaski pokroić w kostkę i podsmażyć(opcjonalnie można oczywiście korzystać z boczku, mnie kompletnie nie pasuje on do niczego poza jajecznicą:) ).
4.Cebulę pokroić w kostkę, zeszklić z vegetą i olejem,po czym wrzucić razem z kiełbaską do zupy.
5.Całość gotować jeszcze 15min. na wolnym ogniu.

Z przepisu wychodzi spora ilość zupy:)


1 komentarz:

  1. Ej, zrób taki kiedyś, jak przyjdę co? Bo jak tak czytam o tym, to aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń